Phishing na mnie – niedoczekanie!

Posted: 12 February 2014 in ITsec
Tags: , ,

Zadzwonił do mnie numer 56 644 80 00 przed godziną 10:00 przedstawiając się jako przedstawiciel handlowy Plusa ze specjalną ofertą dla stałego klienta. Z tymże jego głos nie był zbyt profesjonalny i zaufany, a pytania były dziwne… mówił mi, że przygotował wyjątkową umowę której nie ma nawet w salonie Plusa. Zdziwiłem się, gdyż niedawno podpisywałem umowę, więc zadałem takie pytanie skąd miałaby być zupełnie nowa umowa. Po czym miły pan zaryzykował i powiedział mi, że “ma Pan przecież abonament za 59,90zł od października, prawda?” i… nie trafił :). Oczywiście nie podałem mu żadnych dodatkowych danych, jednak on znał mój numer telefonu i imię i nazwisko (na wstępie). Pan próbował oczywiście wyjść z rozmowy obronną ręką oferując mi zupełnie nowy smartfon Kazam 5… . Szybko ściąłem rozmowę z naciągaczem i zacząłem buszować po necie i faktycznie, okazało się, że to jakiś nieudany socjotechnik. Odpowiedź Plusa jest jednoznaczna także przestrzegam:

Plus

Comments
  1. no dobrze, ale skąd miał Twój numer i skąd znał Twoje imię i nazwisko ? właśnie przed chwilą do mnie też dzwonił ten zawodnik, ale zamiast odebrać szybko wpisałem numer w google – i trafiłem na Twój blog. dzięki za info ! pozdr.

  2. tturba says:

    Wiesz, za młodu wiele razy zostawiałem gdzieś numer telefonu, który jest niezmienny od lat (np. allegro), powszechnie wiadomo, że handlowanie danymi osobowymi istnieje i jest to znakomity rynek, więc którymś kanałem wypłynęło. Ciekawym przykładem jest Piotrek Konieczny (dyrektor firmy zajmującej się bezpieczeństwem), który nigdy nie podawał swojego numeru, a i tak miał kilka takich telefonów :).

  3. Erasse says:

    Dzięki za ostrzeżenie, do mnie też dzisiaj się próbowali dodzwonić, przynajmniej wiem czego się trzymać :)

  4. AK says:

    Mam numer z Ery przeniesiony do Plusa i też do mnie dzisiaj dzwonili. Nigdy nie wyrażałem zgody na otrzymywanie ofert itp. a mimo to dzwonili.

  5. Anonymous says:

    Dzięki za opisanie. Jak zadzwoni ponownie (nie odebrałem), będę wiedział po co. Zapytam się skąd mają moje dane i gdzie można je usunąć. Może nagram rozmowę ;)

Leave a Reply

