Wybielanie zębów – moje doświadczenia

Posted: 19 January 2014 in Man
Tags: , , , , , , ,

Uśmiech – mawia się, że należy się uśmiechać nawet gdy nie ma z czego się śmiać, bo nigdy nie wiadomo kto się w tym zniewoleniu zauroczy. Pierdu-pierdu, ale sens to ma. Pierwsze wrażenie jakie się robi na otoczeniu to wygląd i nikt mi nie powie, że jest inaczej. Jeżeli wyglądasz na zadbanego, a dodatkowo się uśmiechasz to możesz być potencjalnym kandydatem na przyszłego reproduktora dodając do tego romantyczny wątek miłosny i mnożąc to wszystko przez pojęcie szczęścia.

Dlatego warto mieć zdrowy, biały uśmiech.

Kilka lat temu po wielu latach dojenia butli Coca-Coli, czipsów i jagód stwierdziłem, że warto zająć się moim uzębieniem, które dorównywało żółci w mordzie starego czarnoksiężnika z powieści “Czarna Krypta”.

#Biała Perła

Jako kompletny laik tematu poczytałem w internecie o środku Biała Perła. W tamtych zamierzchłych czasach środek ten był reklamowany jako działający po 21 dniach. W dobie gonitwy za wszystkim za czym da się podążać, dzisiaj na opakowaniu jest napisane, że efekt gwarantowany jest w 10 dni. Zestaw wygląda tak:

Składa się z magicznej pasty, dwóch wkładek formujących się do kształtu uzębienia pod wpływem ciepłej wody oraz aplikator pasty do wkładek. Zakłada się, łazi się z tym i po dziesięciu dniach efekt… JEST. I co ciekawe jest widoczny bardzo dobrze i jest trwały. Także jeżeli ktoś ma czas i chęci to polecam. To rozwiązanie moim zdaniem jest totalnie nieinwazyjne, jednak jest to proces długotrwały i rozciągnięty w czasie.

#Pure Lite

Ostatnimi czasy na grouponie w moim mieście pojawiła się oferta z gabinetu kosmetycznego, który wybiela zęby metodą Pure Lite. Pomyślałem, że skorzystam, bo w końcu rabat z 700zł na 99zł to czemu nie. Poszedłem i wyglądałem tak:

DSC_0091

Zabieg polega na nałożeniu specjalnego żelu na uzębienie, a następnie naświetlanie lampą LED’ową. Uzyskany efekt to z D2 na C3 jeżeli dobrze zrozumiałem. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że efekt utrzymał się zaledwie przez 24h. Pomimo zachowania pełnej białej diety nie udało mi się przedłużyć efektu wybielania. Gdzie leżała przyczyna? W tym, że był to gabinet kosmetyczny, a nie stomatologiczny i nie robiliśmy tego “po Bożemu”. W ogóle przez atmosferę i przygaszone światło zasnąłem na tym cholernym stole i cała ślina z pyska wylała mi się na sweter, gdyż umieszczony w jamie ustnej rozwierak blokuje możliwość jej zamknięcia.

#Beyond

Postanowiłem więc zakupić groupona z innej oferty. Tym razem z Gabinetu Stomatologii Estetycznej! To był strzał w dziesiątkę z uwagi na fakt, że Pani stomatolog przed zabiegiem zaproponowała mi ściąganie kamienia i piaskowanie i to niesamowicie poprawiło jakość uzębienia i stworzyło wrażenie dużej przyjemności w ustach. Zęby się stały śliskie i wypolerowane. Następnie dziąsła zostały zabezpieczone i zostałem poddany podobnej metodzie wybielania do Pure Lite, z tymże podobno lepszej, określonej jako Beyond. I muszę przyznać, że efekt jest niezły:

Bez-nazwy-1

Tak. Mam diastemę i jest urocza, więc wal się. Uzyskany kolor według kolornika Opalescence to A2. Metoda jest droższa od Pure Lite, ale po tygodniu od jej stosowania pomimo picia espresso oraz wcinaniu batoników z jagodami – efekt zmniejszył się może o 1 ton.

#Karbimid

Najlepszą metodą moim zdaniem, ale jednocześnie najdroższą i nie należy jej wykonywać samodzielnie, bo po pierwsze nigdzie się tego środka nie kupi, a po drugie może dojść do martwicy dziąseł – jest środek stomatologiczny zwany karbimidem. Wybiela spanikowanym pannom młodym uzębienie na A1 z ogromną gwarancją sukcesu, jednakże to swoje kosztuje. Jego wysokie stężenie (20-36%) jest dosyć niebezpieczne dla całej jamy ustnej, więc lepiej nie kombinować tylko wydać pół wypłaty u stomatologa. Dla przykładu stężenie Beyond to 6% – żartów nie ma.

#Sumienność

Najlepszą jednak metodą jest sumienność. Jeżeli planujesz zakupić Białą Perłę to warto po jej stosowaniu dokupić pastę Pearl White. Co prawda ja miałem ją ściąganą z USA, jednak wystarczy swojego stomatologa zapytać o dobrą pastę podtrzymującą efekt wybielania, a myślę, że znajdzie odpowiednią, bądź specjalnie dla Ciebie ją sprowadzi. I tak o to wygląda mój zestawik:

DSC_0104

Na zdjęciu widoczne są: dwie szczęki przygotowane przez znakomitego protetyka, pasta pearl white z efektem wybielania (koszt opakowania 50zł), mała pasta podróżna BlanX, nić dentystyczna (bo po ściąganiu kamienia robią się niewielkie szczeliny między zębami i trzeba je czyścić) oraz dwie strzykawki z karbimidem, ale przypominam, że nie wolno ich stosować samodzielnie. Jedynym mankamentem Pearl White jest fakt, że nie smakuje jak powszechna pasta do zębów, a jak mentholowy żel przeciwbólowy Ben-Gay, tragedia, ale czego się nie robi by być pięknym.

Nie ma białego śniegu to przynajmniej niech zęby będą białe.

Comments
  1. tturba says:

    Pinky w sumie był bardzo zabawny, więc mózgiem być nie chcę bo byłem przez lat pięć :P.

Leave a Reply

